Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Александра Софронијевић одржала је састанак са представницима Мачванског округа посвећен примени новог Закона о посебним условима за евидентирање и упис права на непокретностима заједно са директором Агенције за просторно планирање и урбанизам Ђорђем Милићем и директором Републичког геодетског завода Борком Драшковићем.
Софронијевић је током састанка нагласила да је законска обавеза општина и градова израда дигиталних зонинг планова и пружање помоћи грађанима за попуњавање пријава.
Софронијевић је навела да је град Шабац спреман за примену закона. „Шабац је фантастично одреаговао са девет места за подршку грађанима, плус шалтери пошта. Не очекујем поремећаје у раду јединица локалних самоуправа, али би требало да будемо спремни и на гужве грађана, посебно пред истек рокова. Апелујте на грађане да има довољно времена за пријаву, као и да су им потребна два документа“, поручила је министарка представницима Мачванског округа.
Говорећи о поступку попуњавања пријава за упис објеката, Милић је поручио да ће бити максимално поједностављен и да ће за подношење при
јаве на шалтерима бити довољно да странка понесе лични документ.
„Након идентификације уз личну карту, службеник ће уз асистенцију странке попунити основне податке о објекту који се уписује – врсту непокретности, тачну локацију и број катастарске парцеле, рекао је Милић.
„Дакле, грађани који одлазе на шалтере нема потребе да у цегерима носе техничку документацију и пројекте“, поручио је он.
Како је навео, потребно је охрабрити што већи број људи да се региструју и буду корисници еУправе. „У том случају документацију могу да скенирају и пошаљу у електронској пријави“, рекао је он.
Један од највећих изазова за локалне самоуправе, према његовим речима, биће израда дигиталних зонинг планова у кратком року, јер овај документ представља основ за упис непокретности. Он је истакaо да ће Агенција пружити техничку и стручну подршку како би се поступак успешно спровео.
Милић је оценио да ће примена закона о упису и евиденцији објеката бити „велика радна акција“ која је могућа захваљујући дигитализацији јавне управе.
